Meghan Markle wins copyright case; UK Paper asked to print front-page apology for infringing the Duchess of Sussex’s privacy


There is some good news coming Meghan Markle’s way. Following its legal defeat, British newspaper, The Mail has been ordered to print a front-page statement acknowledging the Duke of Sussex’s victory in court over the copyright case, High Court judge Mark Warby ruled on March 5. Additionally, Associated Newspapers, which own The Mail has been ordered by the court to publish a notice on Page 3 of the paper accepting the fact that it had ‘infringed her copyright’.

In his written ruling, Lord Justice Mark Warby reflected that the front-and third-page statements would have ‘genuine utility’. He noted the Associated Newspapers titles involved had "devoted a very considerable amount of space to the infringing articles, which it continued to publish for over two years". "The wording sought is modest by comparison, and factual in nature," Warby added of the notices he was ordering.

RECOMMENDED READ: Meghan Markle accuses Buckingham Palace of ‘perpetuating falsehoods’ as it launches probe after former staffer claims of being bullied by the Duchess

Warby, in February had upheld Meghan’s claim that the publication had breached her privacy by publishing parts of a letter written to her estranged father Thomas Markle in 2018. It also ordered the publication to pay damages to Meghan amounting to GBP 450,000 that would cover her legal cost. The ruling was challenged on Friday, but it was subsequently dismissed saying the newspapers had ‘no real prospect’ of success.

 On the letter leak, Meghan and her lawyers had claimed that it was published as a part of campaign led by the media group to put a false narrative and propagate derogatory rumours about the Duchess and Prince Harry in British media. The suit alleged that the printing of the letter constituted a misuse of private information, infringement of copyright and a breach of the Data Protection Act of 2018.

(Source: AFP)